Twoja firma w internecie

Dodane: 12-09-2014 09:30
Twoja firma w internecie Promuj swoją stronę w internecie. Masz dwa sposoby - pozycjonowanie bytom i kampanie reklamowe Google Adwords.

Co wybrać - SEO czy AdWrods?

To nie jest dobrze postawione pytanie, ponieważ to zupełnie dwie różne usługi. Dlatego nie wykluczają się wzajemnie.

Wielu pozycjonerów oferuje oprócz SEO prowadzenie kampanii AdWords. Czy warto z takiej oferty...skorzystać, czy lepiej będzie poprowadzić kampanię samodzielnie? To prawda, że nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, żeby obsłużyć kampanię reklamową Google - z interfejsem powinien poradzić sobie każdy. Ale nie na tym polega sztuka. Firmy, które się tym zajmują są w stanie zoptymalizować budżet tak, że nawet uwzględniając prowizję, przedsiębiorca poniesie mniejsze koszty. Bardzo łatwo jest zarządzać kampanią tak, żeby budżet wyczerpał się szybko. A niekoniecznie to się zwróci w postaci klientów, ponieważ czasem reklamy wyświetlają się nie przy takich frazach, jak powinny.


Zakładamy firmę - wstęp

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nie jest równoznaczne z prowadzeniem firmy. Niestety w naszym kraju często taka forma to po prostu samozatrudnienie, co jest de facto dość patologiczne.

Jednak nie o tym zamierzam pisać. Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.


AdWords i SEO - zgrana para?

Jeżeli mamy już stronę (lub e-eklep) to trzeba przyciągnąć klientów. Możemy skorzystać z usługi pozycjonowania (o czym już pisałam parę razy), lub z Google AdWords. Ta druga opcja działa inaczej niż pozycjonowanie, ale daje ten sam efekt - sprawia, że na stronę wchodzą użytkownicy. Różnica jest taka, że w SEO nie płacimy na kliknięcia, tylko za pozycje strony w wynikach wyszukiwania. W usłudze Google ponosimy koszty prowadzenia kampanii (możemy zrobić to sami, ale prawdopodobnie będzie opłacało się zatrudnić do tego firmę) oraz kliknięć.

AdWords daje natychmiastowy efekt, natomiast na efekty pozycjonowania trzeba poczekać. Jednak najczęściej okazuje się, że SEO wychodzi taniej. Koszty kliknięć w niektórych branżach potrafią być bardzo wysokie, a niekoniecznie przełożą się na zdobycie nowych klientów. Więcej na ten temat w innych tekstach.



© 2019 http://lesnazagroda.com.pl/