Problem z autokarem?

.Wikipedia o mikrobusieMikrobus ? autobus niewielkich rozmiarów, przeznaczony do przewozu na miejscach siedzących od 9 do 20 pasażerów, nie licząc kierowcy (według niektórych autorów, do 17 osób)1. Mikrobusy, zwłaszcza starsze, pr

Problem z autokarem? Firmy organizujące wycieczki i wyjazdy poszukują alternatywnych możliwości transportowych na rozmaite wydarzenia. Z tego powodu korzystają z usług typu . Krótko o wyjazdach.

Wikipedia o mikrobusie

Mikrobus ? autobus niewielkich rozmiarów, przeznaczony do przewozu na miejscach siedzących od 9 do 20 pasażerów, nie licząc kierowcy (według niektórych autorów, do 17 osób)1. Mikrobusy, zwłaszcza starsze, projektowane i wytwarzane były często z użyciem podzespołów samochodów osobowych, jak silniki, układ napędowy i zawieszenie kół (np. polski ZSD Nysa). Większe pojazdy unifikowane są często z lekkimi samochodami ciężarowymi (dostawczymi)1.

Mikrobusy stosowane bywają w mniejszych miejscowościach, gdzie panuje mały ruch, lub w górskich miejscowościach z uwagi na to, iż "pełnowymiarowymi" autobusami trudno jest wjechać pod wzniesienia, a poza tym mikrobusy są krótsze ? więc i ciaśniejsze zakręty mogą pokonywać bez trudu, oraz są węższe, stąd też łatwiej mogą się mijać na wąskich drogach. Także są używane tam, gdzie na trasie znajduje się most o niewielkiej nośności, który mógłby nie wytrzymać ciężaru normalnego autobusu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikrobus


Autokarowe normy

Każdy jechał kiedyś autokarem, jednak mało kto zdaje sobie sprawę z norm jakie musi spełnić sam pojazd oraz kierowca, aby mógł go prowadzić. Przede wszystkim stan pojazdu musi być dobry, aby był dopuszczony do przewozu osób, co oznacza, że niesprawne pojazdy odpadają w przedbiegach. Konieczne sa sprawne podstawowe komponenty auta, które również są wymagane dla zwykłych osobówek, jednak autokar ma do spełnienia jeszcze kilka innych norm, aby mógł przewozić pasażerów.

Ponadto sam kierowca musi posiadać certyfikat i zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, który z czasem ulega odnowieniu. Potrzebna jest również licencja dla kierowcy przy przewozach zagranicznych.


Eksport autobusów do Niemiec

Od jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę.

Już ponad 10 tysięcy takich autobusów trafiło za naszą zachodnią granicę. Jednak polskie solarisy jeżdżą nie tylko po Niemczech, ale i Paryżu, Rzymie a nawet Dubaju. Firma stawia na nowoczesne, niskopodłogowe konstrukcje, które jakością wykonania i ceną przebijają inne firmy produkujące autobusy. Ja trzymam kciuki za solarisa, ale mam nadzieję, że więcej nowoczesnych busów będzie jeździło po Polskich drogach.



© 2019 http://lesnazagroda.com.pl/