Co wiesz o badaniach marketingowych.

Dodane: 10-07-2016 06:28
Co wiesz o badaniach marketingowych. Informacje na temat działania naszej firmy można zdobyć na kilka sposobów, dla przykładu www.opinia-kleinta.pl. To dobry pomysł, zwłaszcza dla dużych sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Hasło w encyklopedii: Statystyka

Statystyka (niem. Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now. statisticus, ?polityczny, dot. polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe.

Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi - sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka


Badania dla właścicieli firm

Każdy właściciel firmy chce wiedzieć jak działają jego pracownicy, gdy nie ma go w pobliżu. Okazuje się, że ta chęć zrodziła usługę badania jakości obsługi klienta, oczywiście wszystko pod przykrywką zwykłego klienta. Takie badanie odbywa się na nieświadomych niczego pracownikach danej firmy, której szefostwo zdecydowało się takie badanie przeprowadzić. Jest to o tyle dobry sposób, że daje jasne pojęcie o tym co w firmie funkcjonuje poprawnie, a które etapy obsługi należy poprawić.

Ceny takich usług są dość umiarkowane, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich przydatność i możliwości poprawy jakości usług. Jest wiele firm, które oferują te usługi, ale każda zawiera w nich coś innego. Warto wiec przejrzeć ofertę kilku firm i zdecydować która z nich najbardziej nam odpowiada.


O badaniu tajemniczego klienta w Wikipedii

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci



© 2019 http://lesnazagroda.com.pl/